Wie zijn we

Basisschool de Zonnewijzer wordt bezocht door ongeveer 175 kinderen die maar liefst 23 verschillende nationaliteiten hebben. Er werken ongeveer 30 betrokken leerkrachten die leerlingen graag helpen in hun ontwikkeling. We zijn trots op ons warme pedagogische klimaat gebaseerd op het gedachtegoed van De Vreedzame School. Ons motto is: “kleurrijk samen werken aan talenten” en dat geldt niet alleen voor leerlingen maar ook voor leerkrachten.

Onze school ligt in de prachtige volkswijk ’t Veld. De school ligt vast aan Zalencentrum de Velderie. Hierdoor hebben we ook de beschikking over een volwaardige gymzaal, speelzaal en een grote podiumzaal.

De school zelf heeft de beschikking over 16 groepslokalen, een aula met podium, een teamruimte, een directiekamer en meerdere multifunctionele ruimtes.

De Vreedzame school
Sinds 2010-2011 werken we op school met de methode ‘De Vreedzame school’.
Door de hele school werken we er met z’n allen aan om op een prettige manier met elkaar om te gaan. Dit alles binnen de thema’s:

• We horen bij elkaar
  • We lossen conflicten zelf op
  • We hebben oor voor elkaar
  • We hebben hart voor elkaar
  • We dragen allemaal een steentje bij
  • We zijn allemaal anders

We leren elkaar te respecteren, elkaars mening te accepteren, goed te communiceren, etc. We hopen dat hierdoor iedereen zich veilig en prettig voelt op school.

Zie ook: www.devreedzameschool.nl

Kinderwijkraad
Sinds januari 2018 is er op onze school ook een Kinderwijkraad gestart.

Aan het begin van elk schooljaar krijgen de leerlingen van groep 6-7-8 een lesprogramma over democratie en de Kinderwijkraad. De kinderen denken dan samen na over wat belangrijk is voor de wijk, en maken plannen om de wijk nog leuker te maken. Daarna vormt een groep vertegenwoordigers van alle kinderen elk schooljaar samen een Kinderwijkraad Roermondse Veld, die de uitvoering van de door de kinderen gekozen plannen gaat organiseren.

Meer info is te vinden op hun eigen site: kinderwijkraad.nl/roermondse-veld

Schoolplan

In juni 2023 hebben we een nieuw schoolplan gemaakt voor de komende 4 jaren.

Lees hier welke speerpunten voor ons de komende jaren centraal staan.